Sosiale medier & annonsering

 
 

Hvordan lykkes på sosiale medier?

Sosiale medier er i vinden om dagen, men hvordan lykkes man og hva bør man tenke på?

Når man skal jobbe med sosiale medier og annonsering er det viktig å skille på hva man får organisk og hva man betaler for.

Slik finner man ut hvordan man bør disponere tidsbruk og hva man burde prioritere.

Facebook er giganten når det kommer til sosiale medier. Her kan du spre det glade budskap til følgere og bygge et nettverk. Det viktigste å tenke på er; GODT INNHOLD!

Lever innhold som gir verdi til dine følgere. Dårlig innhold blir aldri bedre ved å bruke penger på det.

 

Instagram

kanalen som gir bedriften et “annsikt”

Instagram er en veldig god kanal for å gi målgruppen en titt “bak kulissene”. Vis frem ansatte, hvordan arbeidsdagen går, inspirasjon, tips og triks osv. Dette gir ikke bare kundene trygghet, men hjelper til med hvordan du bygger din merkevare.

5 tips til hvordan du lykkes på instagram:

  1. Dropp det kommersielle

    Sett en liten brems på kremmerånden. Kommersielt innhold som tilbud, pris og kampanjer blir ikke tatt godt i mot. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å nevne at man har tilbud, men hold igjen på rabattbobler og pris.

  2. Senk standarden

    Mange kvier seg fra å legge ut innhold som ikke er “godt nok”. Aktivitet holder kontoen i live. Ofte er det tilstrekkelig med en hyggelig fredagshilsen og bilde av en kaffekopp.

  3. Smart planlegging

    Ved å legge en slagplan for hva som skal legges ut, og planlegge dette; sparer man enormt med tid. Å publisere innhold på Instagram går ofte i glemmeboksen når det er hektisk. Planlegg innleggene og bruk et verktøy til å publiserer frem i tid.

    4. Aktivitet i kommentarfeltet

    Besvar kommentarer, ikke bare henvendelser og spørsmål. Vis at du leser og setter pris på tilbakemeldingene. Ser man på noen av de største brukerne på Instagram er dette en gjenganger. Ikke bare er det stas å få svar, men det senker terskelen for å legge igjen en hilsen - som igjen øker den organiske rekkevidden!

5. Bruk innholdet til dine følgere

Også kalt for “Repost". Se etter innhold som direkte relaterer seg til virksomheten din. Spør om tillatelse til å legge det ut. Kundeomtaler bygger kredibilitet og bidrar til troverdighet.